Den traumatiske oplevelse i Zoo

Af Katrine Blauenfeldt 78

En jysk mor ved navn Anne Aakjær har et debatindlæg i Politiken d. 16 juni, som har overskriften ’Er det sådan, københavnere taler til jyderne?’. Her fortæller hun om en skrækkelig og dybt traumatisk oplevelse, hun havde i Zoologisk Have på Frederiksberg for nogle dage siden. En mand lod sin søn springe hendes søn over i en kø til en legetur i en jeep, og hun bad ham om at opdrage sønnen ordentligt, hvorpå manden svarede: ”Måske skulle du bare tage tilbage til Jylland? Der er sikkert nogle zoologiske haver dér, hvor folk står i kø”.

Vi kan da alle lynhurtigt blive enige om, at denne mand opførte sig som en kæmpe idiot. Han burde, uden tvivl, blive trådt hårdt over tæerne af en person i tyndhælede stilletter og bagefter få serveret en kop kaffe med en kæmpe grønhakker i. Men at gøre denne episode til en københavner vs. jyde ting, er vist at tage munden lidt for fuld. Jeg tvivler meget stærkt på, at denne mands udtalelser er en indikator for, hvordan københavnere generelt taler til jyder. For har I mødt jyder? Man kan simpelthen ikke være sur på en jyde i særlig lang tid ad gangen. De er så smilende og imødekommende, at man ikke kan andet end at fnise lidt og blive en anelse forlegen over sin egen højrøvethed. Det er dog værd at tage med, at Anne Aakjær åbenbart har boet i København i 11 år. Gad vide, om hun ikke har talt med en eneste københavner i al den tid, siden hun, efter dette lille optrin, går ud fra, at alle københavnere taler grimt til og om jyder.

Men faktisk er det ikke den ret komiske parallel hun trækker mellem den ubehøvlede mand og alle andre københavnere, som generer mig. Det er, hvad hun skriver til slut i sin indlæg:

Bagefter kan jeg mærke raseriet. Sagde han lige til mig, at jeg skulle tage tilbage til Jylland – fordi jeg har en jysk accent som aarhusianer trods 11 år i hovedstaden? Jeg får en knude i maven. Helt fint, at vi er uenige om opdragelsen af vores børn. Men at jeg derfor skal tage hjem, hvor jeg kommer fra? Hvad er det for en holdning? Og hvordan må det ikke være for mennesker, der kommer fra fjernere himmelstrøg? Som måske møder lignende (og langt værre) kommentarer på daglig basis? Jeg er ikke sikker på, at jeg kunne holde til det i længden”.

Wow. Bare wow.

Hvordan kan man være så arrogant, selvoptaget og uvidende på samme tid? Du bliver simpelthen rasende, får en knude i maven og kan ikke holde til det i længden, fordi én nedtursagtig mandsperson sagde nogle lidt grimme ting til dig på en lidt henkastet måde? Og så sammenligner du den hændelse med det som, blandt andre, muslimske mænd og kvinder må stå model til? Armen altså, lille pus dog. Jeg tror, at jeg har nogle Digestive kiks i køkkenskabet og muligvis også en ubrugt Kleenex eller to i min taske. Jeg vil gerne donere begge dele til dig, Anne. At du tror, at din lille oplevelse, som vel knapt kan defineres som en oplevelse, kan sidestilles med de ting, som minoritetsgrupper i Danmark oplever igen og igen, er så indbildsk, at jeg tvivler på, at jeg kan holde til det i længden.

Måske skulle du kravle ned fra den høje hest, dufte lidt til græsset og tale med nogle af de mennesker, som kommer fra ”fjernere himmelstrøg”. Hvis du gjorde det, så ville du hurtigt opdage, at du ikke aner en flyvende fis om hvad disse ”eksotiske” mennesker gennemgår.

Måske er det i virkeligheden dig, der burde få serveret en kop kaffe med en grønhakker i.

http://politiken.dk/debat/ECE3256995/er-det-saadan-koebenhavnere-taler-til-jyderne/

78 kommentarer RSS

  1. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt apropos eksotiske “undertrykte” muslimer . . . de springer ikke bare køen over . . . de skrider simpelthen helt ud af køen, når noget ikke passer med Koranen. Som feks undervisning i Grundloven, dansk kultur og sædvane. Iflg BT.dk:

    Muslimske elever udvandrer fra VUC: Blev rasende, da der blev undervist i Grundloven
    http://www.bt.dk/danmark/muslimske-elever-udvandrer-fra-vuc-blev-rasende-da-der-blev-undervist-i-grundloven

    Integration? . . . .griner højt!

  2. Af Javier Martinez

    -

    Jyder mindre eksotiske en afrikanere?
    Ikke helt overbevist. 🙂

    Hvis storebælt blev en fast grænse var det slut med df/v jyderegeringer.

    Mht. Uhøfligheden beskrevet…Blot en københavner venstremand Er ikke så mange som dem i jylland men dem der er, er lige så slemme og nederdragtige.

  3. Af Arvid Holm

    -

    Den jyske moder har altså været på besøg i en zoologisk have i København, hvor hun oplevede, at nogle beboere opførte sig ganske anderledes end pæne mennesker fra Jylland.

  4. Af Niels Andersen

    -

    Der er mere grund til at bekymre og traumatisere sig over muslimernes arrogante og svinske opførsel overfor os etniske danskere.

    De giver ikke hånd til kvinder. De springer alle køerne over. De møder op hos læger, kommunekontorer og alle offentlige instanser uden tidsbestilling eller alt for sent i forhold til aftalt tid, hvor de råber og skriger, indtil de får behandling. De kører rundt i trafikken, som er det et Formel 1 løb. De går ikke til side for andre, hvis man møder dem i flok. De kræver hensyntagen til deres middelalderlige religion i alle henseender, men de tager aldrig hensyn til andre religioner. De kan og vil ikke arbejde, fordi den offentlige forsørgelse flyder i stride strømme til dem samtidig med, at de ingen færdigheder eller kvalifikationer besidder.

  5. Af Henrik Knage

    -

    Vi har en meget eksotisk køkultur her på den jyske Højderyg, den svarer ca, til det som “Black Friday” udløser inde i centralnervesystemet hos en yngre kvinde, under et udsalg af sexlegetøj – det siger simpelthen “Klik”.

    Jeg så en video fra det der “Black Friday” fra New York, og der var almindelige fredelige mennesker pludselig forvandlede til frådende uhyrer, der var i stand til at begå mord for noget så simpelt, som en transisterradio – der var den sidste på hylden.

    Omvendt kan jeg berette, at i Grønland findes der ingen køkultur overhovedet, hvad jeg har oplevet flere gange, med et smil på læben – og det er at de ældste altid har førsteret, til at mase sig helt frem i køen – betingelsesløst, som noget af det mest naturlige i hele verden.
    Det er det jo i grunden også hvis man tænker sig om, for de ældre har lidt mere travlt med livet, end de unge, der har længere levetid, end de ældre.

  6. Af Hans Piegtersen

    -

    Manden har ret. Alle Jyder skal skride ud af København. Og alle kvinder. Og alle handicappede skal skride. Jeg er træt af at se tosser gå og vride og svaje deres deforme kroppe for at komme frem i min by. Ud med de freaks. Og heteroer. Alle heteroseksuelle skal skride ud af min homo by med deres seksuelle frustrationer, fordi de ikke kan finde ud af at kneppe med hinanden. Og homo politikere skal også skride. Sådan! Og alle pankønnede og transkønnede. og hønkønnede og intet-kønnede. SKRID! Og alle svansede tosser med små latterlige velbarberede skæg skal også ud af min by. Og alle hvide mænd med deres tynde vat-arme og fuglebryster og ulækre gennemsigtige hud med blå blodårer. Ud med de grimme bøsser. Kun rigtige mænd, med store svulmende muskler, vildtvoksende bamse-skæg , og gigantiske pikke skal blive. Sådan! Alle med pikke under 22cm skal også ud! Kun store pikke. Og lad os SÅ få gang i et seriøst bunkepul !

  7. Af E Nielsen

    -

    Jamen det er da mageløst ! en kvinde med jysk accent møder en ubehøvlet etnisk dansk mandsperson i Københavns zoo- og vupti bliver det hele drejet over til handle om muslimer og deres opførsel.

  8. Af Arne Hornborg

    -

    Er det sådan københavnere taler til ,,jyder”?
    Lidt pudsigt. Med et langt erhvervsaktivt liv inden for den grafiske branche har jeg haft mange, lidt besynderlige oplevelser desangående.
    Jeg er uddannet og har haft job i en stor grafisk virksomhed gennem mange år. (NU pensionist)
    I dette firma var der folk der kom fra alle dele af Danmark, heraf en del fra Jylland.
    De kolleger der talte mest nedsættende om Jylland og om jyder var, netop, dem der kom fra Jylland.
    Jeg oplevede en kraftig diskussion mellem to kolleger der kom fra de jyske områder.
    Den ene kom fra Hjørring, den anden fra Esbjerg. Ingen kunne som de to skændes.
    Kollegaen der have rod i Hjørring fortalte esbjerggenseren at HAN aldeles ikke var jyde, men vi der kommer nord for Limfjorden, VI er wendelboere og aldeles ikke jyder.
    Det kunne de ofte skændes om.
    Kollegaen fra Hjørring sagde engang under deres trivielle diskussioner: JEG er wendelbo, jeg kan ikke fordrage jyder, men københavnerne, DEM sætter jeg pris på.
    Det er blot et af de mange tilfælde jeg har oplevet.
    Min egen mor sagde altid at hun flygtede fra Jylland som 15-årig for at bosætte sig i Hovedstadsområdet. At ingen skulle kunne høre på hendes sprog at hun var født i Jylland.
    Det kunne man heller ikke. Hun havde lært, bevidst, at tale et nydeligt, tydeligt dansk, uden den mindste smule jysk accent.
    Selv er jeg født i Nordsjælland.
    Arne Hornborg
    Typograf/mediegrafiker, forfatter.

  9. Af Torben Knudsen

    -

    Da jeg var 8 og på ferie i Jylland hørte vi: Københavner, københavnerdu savner din mors papa du sidder derhjemme og sutter den af. Siden er det kun neandertalere, der kan finde noget sjovt ved at mobbe jyder. Inklusive indlægget her.
    Som feriedreng fra København talte vi iøvrigt jysk efter ganske få dage og kunne næppe forstås ved tilbage komsten til København.
    Neandertalere skal der da være plads, men deres pusten til et imagnært problem har ingen betydning.

  10. Af J Nielsen

    -

    “Jamen det er da mageløst ! en kvinde med jysk accent møder en ubehøvlet etnisk dansk mandsperson i Københavns zoo- og vupti bliver det hele drejet over til handle om muslimer og deres opførsel.”

    For nogle er denne gruppe medborgere blot en anledning til at leve deres voldsfantasier ud. Hvis det ikke var muslimer de havde set sig gale på, så var det nogle andre.

    Jyder for eksempel.

    Jeg vil foreslå, eftersom der ingen dokumentation er for det modsatte, at vi vedtager at den pg. mandsperson i zoo var muslim. Det strider som bekendt ikke imod at man er etnisk dansk.

    Bingo! Pludselig går det hele op i en højere enhed. Den dårlige opførsel har en årsag der er til at forstå for selv den sløveste knallert i skuffen. Og man kan enes om at være ekstra sure og forargede. Hvad bliver det næste? De skærer halsen over på os allesammen! Vi uddør som folk!

    Det kan man gøre hver gang der er nogen der forbryder sig mod sociale normer. Vi vedtager simpelthen at vedkommende er muslim.

    Det var sikkert også hans skyld at det regnede skomagerdrenge.

  11. Af Niels Andersen

    -

    J NIELSEN alias venligboer og pladderhumanist. Alt drejer sig om de muslimer. Vi må ikke neglisere dem. Den jyske dame skal være glad for, at det var en ubehøvlet etnisk dansker og ikke en ubehøvlet muslim, som hun mødte. Det sidste havde været en dybt traumatiserende oplevelse, sandsynligvis med vold til følge.

    Der er sgu ingen hvid vantro kvinde, som skal sige noget som helst til en muslimsk mand.

  12. Af Henrik Knage

    -

    Her i Jylland, der smiler vi lidt overbærende af københavnere, for de kan slet ikke undvære jyder til at tage deres penge fra dem. Hver mandag morgen starter der en sand sværm af håndværkere fra Jylland, med kurs mod København, og stimen bliver større og større når Lillebæltsbroen passeres for fulde gardiner mod den uudtømmelige københavnske pengemaskine – der ikke spørger om priser, før de ringer.

    Det samme gør sig gældende når de tager til Skagen, for der er sort af københavnere der køber rav og andet tingeltangel – som om de ikke kan få nok af at blive tørret bagi, for ikke at tale om københavner campingfolket på besøg på øen Anholt, der skræmmer de alle andre udlændinge væk fra øen, ikke med vold, men med tale. Tale om, at de ikke, uanset hvor de befinder sig, vil undvære deres Bodum kaffe og ingefærsmåkager fra København.

    Københavnere burde hylle jyder for deres tålmodighed, og lade dem komme først i køen uanset hvad, for jyder står først i køen når der skal afsættes folk på tålt ophold, udstationeret fra København, og jyder står først i køen, når ulve er fredede i Jylland.
    Vi har gået og tænkt lidt på, at smide et par ulve af i Fælledparken – og så se om de også er fredede i København – eller om de bliver skudt.

  13. Af Knud F

    -

    Der er ingen tvivl om, at jyderne er på alle måder bedre mennesker end Københavnere. Det synes de selv i hvert fald.

    Denne omtalte kvinde, burde måske bare have svaret den arrogante mand, istedet for at skrive en artikel og blive til grin.

    Jeg havde engang en sag i Jylland, en af mange. Her snød en stor virksomhed Staten for en halv million. Jyderne lod Staten betale for emner , som skulle været betalt af dem selv, fra en vedligeholdelseskonto. Jeg fik aldrig det udspecificerede regnskab i hænderne og kunne ikke bevise sagen, selv om jeg vidste om svindlen, trods adskillige hendvendelser om at få det korrekte regnskab, fra et pænt jysk ingeniørfirma i det midtjyske. Jeg fik at vide, at det skulle jeg ikke blande mig i, for det man ikke vidste havde man ikke ondt af. Det var så Staten, der ikke vidste.

    Mit syn på mennesker fra Jylland ændrede sig en del grundet denne og flere sager. Midtjyder er smarte, nogle gange for smarte.

    Jyder hader Sjællændere, kalder dem Københavnersnuder, ligegyldigt om de kommer fra Næstved, eller Slagelse. I virkeligheden har jyderne et mindreværd. Jeg kommer selv fra provinsen.

    Selv kan jeg godt lide synderjyder, århusianere og nordjyder. Midtjyder er ikke noget for mig, det taler skingergrim og de er for “smarte”. De er ligeledes moralske, dødkedelige og selvfornøjede. Jeg kender ikke mange vestjyder, derfor vil jeg ikke udtale mig om dem. Havde dog en prægtig tante i Herning. Min svigermor kommer fra Midtjylland, jeg kan ikke forestille mig mere kedelige og selvfornøjede mennesker, end hendes familie.

  14. Af Knud F

    -

    sønderjyder skulle der stå.

  15. Af Knud F

    -

    københavnere, skingergrimt skal der stå

  16. Af Jakob Rasmussen

    -

    En RIGTIG københavner (no “true scotsman fallacy” here…) ville heller ikke have fundet sig i, at blive sprunget over i køen.

    Københavnersnuden er nok selv lige flyttet til byen, siden det er så vigtigt for ham, at prale af, at han er københavner; det virker ret parvenu-agtigt. Lidt ligesom når nytilflyttere fra de nordlige forstæder til København omtaler byen som Havnen…

    Urkøbenhavnernes fordommene overfor jyder forsvandt sammen med Århus-vittighederne, da Storebæltsbroen blev bygget, så han var bare en nar, der havde brug for en dårlig undskyldning for, at han ikke er i stand til at opdrage sin søn, for selvfølgelig skal man ikke finde sig i, at ens barn bliver sprunget over i køen.

    Længere er den ikke.

  17. Af Jakob Rasmussen

    -

    Det ville ingen RIGTIG københavner gøre.

    Nogle vil måske hævde, at det bliver mindre og mindre klart, hvad det vil sige, at være en “rigtig københavner”, og at forskellene mellem landsdelene vil blive endnu mindre, nu hvor regeringen vil tvinge arbejdsløse, til at søge arbejde i stort set hele landet.

    Men dem, der hævder dét, beviser jo dermed blot, at de ikke er rigtige københavnere.

    (Rettelse: det hedder “no true scotsman fallacy”.)

  18. Af ib Olsen

    -

    Hvis vi nu går lidt frem i tiden, kan både jyder og københavnere nemt risikere at møde folk som ikke bare svarer med ord, men som svarer med vold, skud, knivstik eller sabelhug. Som det lige er sket for en engelsk kvinde.

  19. Af Dennis Pedersen

    -

    @Ib Olsen
    Så du er bange for at folk i fremtiden vil møde psykisk syge højre-ekstremister på en daglig basis?

  20. Af Mikael Fauslund

    -

    For jyder er enhver, der bor vest for Storebælt pr. definition Københavner. Den vrangforestilling deles især af århusianere, hvilket formentligt bunder i samme århusianeres bundløse mindreværdskomplekser overfor København. Det er et meget interessant fænomen. Måske skulle det gøres til en del af pensum på psykologistudiet at undersøge det nærmere.

    (I sandhedens interesse skal det afsløres, at jeg selv er født i Jylland. Jeg havde dog så meget sund fornuft at jeg flyttede fra halvøen til en rigtig ø da jeg var seks måneder gammel.)

  21. Af Magnus Culus

    -

    @MIKAEL FAUSLUND – 17. JUNI 2016 11:12
    Lær det nu – der er ikke noget, som hedder Århus. Det hedder StorÅrhus.
    Mikkel må være fra Djævleøen.

  22. Af Arvid Holm

    -

    Jeg har hørt, at man risikerer at blive overdænget med afføring i zoologiske haver, hvis man kommer for tæt på nogle arter.
    Den jyske dame var måske i virkeligheden heldig.

  23. Af ib Olsen

    -

    Den nis, i fremtiden bliver der snarere tale om helt normale nydanskere.

  24. Af E Nielsen

    -

    :Måske er det dig der skal have serveret en kop kaffe med en grønhakker i :

    Utroligt hvad Berlingske vil lægge navn til på deres blogs, dette her drejer sig om en kvinde der har formastet sig til at skrive et indlæg i en konkurrerende avis om hvordan hun har oplevet et ubehageligt møde i Københavns zoo.
    Efter min mening går Katrine Blaunfeldt for vidt i sine kommentarer til kvindens indlæg- især ovenstående siger alt.

  25. Af Dennis Pedersen

    -

    @Ib Olsen
    Så har jeg lidt svært ved at se hvorfor du bruger sagen i England som eksemple. Her var gerningsmanden en af de pæne, hvide nationalister og ikke en “ny-englænder”. Med hans tilknytning til Britain First var han efter alt at dømme motiveret netop af frygten for “de fremmede”.

  26. Af Niels Peter Lemche

    -

    KNUD F – 17. JUNI 2016 09:08:

    Jo, som man sagde i sin tid: Da danskerne indvandrede og kom til Fredericia, stod der et skilt, der viste København til højre. Dem, der kunne læse, drog til højre.

    Men på den anden side: Som jeg husker fra min tid i Aarhus: Djævleøen, og hver gang, jeg kommer til den, husker jeg på karakteristikken.

    Og så er der dem fra Vendsyssel, som ikke er glade for at være derfra, fordi de er taknemmelige for det.

    Og sådan kunne man fortsætte

  27. Af Mikael Fauslund

    -

    @Dennis Pedersen: Du har – lige så lidt som jeg – den ringeste anelse om gerningsmandens eventuelle politiske tilknytning, for slet ikke at tale om hans motiv. Eller mangel på samme.
    Vent lidt med at fælde dom før vi alle véd noget mere.

  28. Af jan hansen

    -

    Ja, mordet var meningsløst, så antagelig var morderen en galning uden noget rationelt motiv. Det eneste vi kan KONSTATERE det er at der bliver flere og flere stressede, bekymrede, udplyndrede, tyranniserede og svigtede/forrådte europæere/danskere, og at det få km fra Kbhvn er ved at udvikle sig til vold og kriminalitet i ustyrligt omfang.

  29. Af Kim Kaos

    -

    Nu er det ikke 100% sikkeret at ham tossen var københavner.

    Som vaskeægte indfødt der ydermere stammer fra en familie der har boet her siden Absalon red ind i vores lille fiskerleje så ved jeg at vi ægte københavnere er et mindretal i vores egen by.

    Mange udefra kommende opfører sig som de er indfødte – og ikke altid lige pænt – det giver os indfødte et dårligt ry i det jyske.

    Så måske var tumpen fra Roskilde???

  30. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Det begynder altid i det små, Kathrine – så det ligger altså til nogle danskere!

    Men – folk har svært ved at modtage kritik, såvel som Anne her kunne have formuleret sig anderledes og måske alligevel få sit igennem til manden, bedre.

    Selvkritiske har folk det heller ikke nemt ved – de benægter ofte fakta for ikke at følge skyld eller at skulle reagere anderledes – og slet ikke bedre sig.

    Det er jeg selv ude for i langt større stil og gentagne gange .. ulideligt med narcissistiske folk.

  31. Af Marius Camelopardalis

    -

    Aaaaaaargh!!!!

    Dette må være den værste skandale, siden girafmordet!

    Hvor er Fadbamsen og skrigeskinken, når der er brug for dem!?

  32. Af Belinda Karadic

    -

    “Hvordan kan man være så arrogant, selvoptaget og uvidende på samme tid?”

    Det er godt nok uhyggeligt – det er li´som Hitler!

  33. Af Javier Martinez

    -

    At være til sankthans aften hos borgerlige er som at få ekskrementer kastet efter sig af en abe i zoo..

    Derfor brænder vi i socialistisk forening altid en borgerlig af sankthansaften Gerne en df eller v jyde som Løkke eller Tulle. Løkke figuren er selvantændende fra fadbamse kulturen hans, og tullen siger ved 50% forbrændthed …”Det er københavners og muslimernes skyld at jeg er på bålet”.

    I år har vi dog kuglefrastøderen der. “Jeg frastøder danskere” siger han..bsgefter ligger vi en hysterisk skrigende haarder op..Men ingen medlidenhed.

  34. Af Javier Martinez

    -

    Nu skal politiskolen ligge i jydeland har jyderegeringen bestemt! Kun df og v jyder uddannes for at tage til zoo og beskytte mod jydebashing.

  35. Af Javier Martinez

    -

    Men interessant hvorledes jyderegeringen nu sætter ind over for københavnerkritik..

    Dog kan begge politiske blokke være enige om at sætte folkemødet på bornholm. Det garantere ingen konfrontation mellem folk fra sjælens ø og tyskernes landmasse. Såvel som kun kritik fra 5000 svenskere på bornholm.

  36. Af Kim Kaos

    -

    “Hvordan kan man være så arrogant, selvoptaget og uvidende på samme tid?”

    Det er du vel selv den bedste til at svare på Katrine

  37. Af Lenina Kløvedal

    -

    BREAKING NEWS!

    Regeringen har besluttet, at flytte Pusherstreets hashmarked til hovedgaden i Herning!

  38. Af Javier Martinez

    -

    Nu hvor kokainstaden ligger på strandvejen er det også kun retfærdigt.

  39. Af Lenina Kløvedal

    -

    For tre dage siden kom det frem, at byrådet i Herning ikke længere vil bruge 200000 kroner på Dannebrog, der angiveligt skulle erstattets af ligegyldige, kommercielle “eventflag”.

    Nu kan det endelig afsløres, at Hernings borgmester om tre uger vil udråbe Herning til Danmarks nye Fristad.

    Hernings nye flag bliver selvfølgelig det velkendte, postkasserøde Fristads-flag med de tre, muntre gule prikker, for at markere, at Pusherstreet er flyttet til Jyllands egentlige hovedstad.

  40. Af bo nielsen

    -

    Når man læser kommentarerne her fra de halv- og heltossede agenter fra zombiernes og de levende dødes partier, kan man egentlig godt forstå at regeringen er gået i gang med at udskifte befolkningen. Fejlen er blot at løkke og co. vil af med alle danskere, selvom mange af dem ikke er tossede, men ok. Men det kommer vel af at løkke selv heller ikke er alt for kløgtig, men kun bondesnu. Og så er det jo svært at kende forskel på engle/ helte og djævle/ slyngler.

  41. Af Javier Martinez

    -

    Hvis df kunne bestemme var hver en cm af det danske landskab dækket af dannebro. Den perfekte undvigelsesmanøvre til at se hvad ligger bagved..så heller et par fristad og bøsse flag her og der.

  42. Af Henrik Pedersen

    -

    Hun skulle have stukket faderen et par på kassen og smidt sønnen ind til løverne.

    Nå nej, det må man ikke. Men så ned i abegrotten med far og sønnike, selv om det er uretfærdigt overfor aberne – helt til grænsen af dyrplageri.

    Jeg vil vædde på, at faderen er medlem af Enhedslisten eller eller et tilsvarende stalinistisk parti, der holder på de stærkes ret og ikke har begreb skabt om (kø)kultur.

    Forbyd Enhedsidioten adgang til Jylland og send ham på genopdragelse i saltminerne på Østgrønland.

  43. Af Niels Peter Lemche

    -

    HENRIK PEDERSEN – 17. JUNI 2016 17:56:

    Du tager helt fejl: Tvangsforflyt ham i stedet til Jylland og lad ham se, hvor langt han kommer med den attitude. Noget i klasse med Jakob Ludvigsens gamle (jeg tror, at det var ham): Førstepremien er en uge i Aarhus. 2. premien er to uger i Aarhus. Det var vist efter at han var blevet forflyttet til provinsafdelingen af DR i Aarhus.

  44. Af bjarne petersen

    -

    Det er som om der slet ingen styr er på redaktionen af debatterne eller på produktionen af debatoplæg. Trollene hærger uden begrænsninger, og debatterne kommer ofte i klumper, så en debat kan forsvinde ud til højre på få timer, mens den andre gange går i stå eller overtages helt af trolle-korpset.

  45. Af Henning Svendsen

    -

    Går man i Zoo så vil vil man selvfølgelig møde andre syge : og man bør nok medbringe peberspray
    At damen fra Jylland mener hun bliver behandlet som en flygtning det er nok lidt overdrevet!-de må jo nemlig springe hele køen over
    Og Proffessoren er tilbage i fin form En lille karantæne er ikke så dårlig så kan man få sovet ud og skrivekrampen forsvinder.

  46. Af Magnus Culus

    -

    Den traumatiske oplevelse i zoo er oplevelsen af de radikales naturlige habitat der. I deres bure i zoo må de absolut ikke fodres med sund fornuft. Deres hoveder ikke kan tåle det, fordi de altid skal vende blikket stift mod Mekka, hvilket gør dem noget stivnakkede.
    Opdager nogen en fri radikaler på gaden, bør man straks ringe efter en kammerjæger.

  47. Af thomas hansen

    -

    Ifølge en ekspert i vilde dyr, en zoologi-professor, består de radigale partier af dyr som har haft held til at undslippe fra de zoologiske haver hvor de ellers var anbragt. Det er det som er forklaringen på hvorfor der er så mange kamæleoner, chimpanser, hyæner, pungrotter, hængebugsvin, bavianer og brilleslanger i disse partier. De har så sluttet sig sammen for bedre at undgå atter at komme bag de tremmer hvor de jo egentlig hører hjemme.

  48. Af Javier Martinez

    -

    Indlæg i filteret…

    Mht borgerlige i zoo…Så tager jeg kun i zoo for at studere,fotografere og analysere borgerlige hattedamer mv..eftertiden har brug for beviser for deres eksistens og levevis.

    Forargelsen over børnehavebørn fra fattigere kår mens egen husmødre opvokset afkom er perfekte dengser med sideskillinger og designersko, er en favorit.

  49. Af Javier Martinez

    -

    Costa rica er vist stadig igang med at nedlægge deres 2 offentlige zoo og slippe dyrene fri. Ingen dårlig løsning. Giver mere mening med nationalparker..http://news.nationalgeographic.com/news/2013/08/130805-costa-rica-animals-zoos-environment-world/

    I dk foretrækker man jo på borgerlig forlangning at skære i løver og giraffer og livestreame det til til verdens mest forfærdelige mennesker. Man især til vuggestue og børnehave børn som har mest gavn af at se vilde dyr som et stk. Kød. Så gider de ikke nationalparker mv. Som drump jn der fotograferes med en elefanthale han lige har skåret af, efter at have nedlagt en sådan..

    DK har et overskud af bedsteborger og hattedamer. Jeg foreslår at de erstatter de nuværende beboer.

  50. Af R.Harald Kristiansen

    -

    Byg en bro mellem Sjælland og Århus for at forbinde de to landsdele, fysisk og psykisk. Nordjylland får sålede nemmere vej til Sjælland, Falster og Lolland.

  51. Af R. Harald Kristiansen

    -

    således skulle der stå.

  52. Af Javier Martinez

    -

    Eller gør færgen gratis?

  53. Af thomas hansen

    -

    Man bør supplere læsning af BT og Berl. med jal vings klumme om at det ikke er tonen, men indholdet det er galt med. Noget som sti ne bo sse, ze ni a og lignende nok aldrig kommer til at forstå. Se også den korte plus 180g.

  54. Af Henrik Knage

    -

    Æblet falder ikke ret langt fra stammen. Da jeg gik i skole på Engdalsskolen i Brabrand, da var der på et tidspunkt en lærer, der var efterkommer af Jeppe Aakjær og han var – uden at overdrive “lettere” hysterisk, på kanten af det man i dag ville kalde ADHD, eller uden for pædagogisk rækkevidde.

    Hænderne sad “løse” , råbene og truslerne umiskendelige – og han kunne løbe stærkt.

    Hvis hende der var i Zoo den dag, og hun er beslægtet med læreren fra Brabrand – og Aarhus ligger kun 6 km. derfra – ja så kan enhver vel forstå, at der er dømt kort lunte – uanset hvad. Hun kunne også i princippet have blevet pissesur – hvis den stakkels mand havde ignoreret hende totalt. Og det var det han gjorde.

    Nu er det bare, at han snød foran, der fik skylden, men hvis man ignorerede lærer Aakjær – så var reaktionen den samme, og jeg tror hele Danmark skal være glade for, at der ikke fandtes Internet, da lærer Aakjær levede 🙂

  55. Af Henrik Knage

    -

    Trist med Jo Cox – hun virker som en intelligent kvinde – synd verden er fyldt med idioter.

  56. Af jan nielsen

    -

    Meget tyder nu på at mordet på jo cox blev begået af en utilregnelig. Det var sandsynligvis et tilfældigt mord på en tilfældig person. Hvis vedkommende ikke havde været en kendt politiker, havde vi nok aldrig hørt om det. Afskyelige mord foregår hele tiden i England. Voldtægter, bøllevold og mord er blevet en landeplage derovre, ligesom i Sverige, Frankrig, Belgien, Grækenland, Italien og Tyskland. Hvorfra har knage idéen om at EU-tilhængeren og multi-kulti tilhængeren var intelligent? Hvad er intelligens efter knages mening?

  57. Af Henrik Knage

    -

    Smilehuller og udseende.

  58. Af jan nielsen

    -

    PS: anders vistisen og jalving har skrevet nogle meget oplysende indlæg hos jp. Se feks. vistisens “EU undergraver……. Se også BTs asger aamund.

  59. Af Tom Erne

    -

    Helt enig med KB – en voldsom overreaktion på en begatel af en oplevelse.
    Hvilket minder mig om here den anden dag, hvor en blogger sammenlignede et knib i ballen med voldtægt. Hey, var det ikke….

  60. Af Henrik Knage

    -

    Jo Cox virker ikke på mig, som en anden beton kommunist, der aldrig skifter holdning til noget som helst, men nu er hun stemplet som tilhænger af multikultur, selv om fremtiden kunne have forandret hendes meninger.
    Hun er mit billede på en kvinde der har lys i lampen, i den øverste, og så er det sørgeligt, at fordi man har en anden mening, så får man 3 skud fra en pistol og et stik fra en kniv.
    Så fik de desværre lukket munden på hende.
    Hun ville have pyntet rigtig meget i det danske politiske billede, selv om jeg er uenig i hendes politik.

  61. Af j b

    -

    https://www.youtube.com/watch?v=Xe1a1wHxTyo

  62. Af J M

    -

    Jan Nielsen

    Morderen var borgerlig. Det var et politisk mord fra højrefløjen.som breivik der var kristen,frimurer, df’er.

  63. Af Javier Martinez

    -

    “Hvorfra har knage idéen om at EU-tilhængeren og multi-kulti tilhængeren var intelligent? Hvad er intelligens efter knages mening?”

    SVAR

    Uhyggeligt at B vil ligge spalteplads til mennesker der fryder sig over et andet menneskes død. Ingen nedre grænse fra de højreradikale i denne avis. Pet burde tage et smut forbi nazisten..

  64. Af Henrik Knage

    -

    Inden der er for mange der kalder andre for nazister, eller det der er værre, vil jeg blot henlede opmærksomhenden på, at Storbritannien stadig har 14 kolonier ude omkring i Verden – og at Danmark og England adskiller sig markant, fra hinanden, alene på grund af dette faktum.

    Hvis man er en kolonimagt, så er man også multi – kulturelt indstillet grundlæggende, med mindre man lyver over for sig selv og sine omgivelser.

    Jo Cox bekræfter bare sine holdninger og rødder, og uanset om de har været det ene eller det andet, så har jeg mere respekt over for én der står fast, selv om det er upopulært, end over for en hel nation der fornægter deres tilhørsforhold til deres egen fortid, samt nutid.

    Jeg vil gerne have mig frabedt at blive beskyldt for at være nazist.

  65. Af J M

    -

    “Frabedt”
    …Bed du bare løs..Kom tilbage hvis det fungeret. Islam jøde eller kristendommen?

    Hitler kom også fra kristendommen.
    🙂

  66. Af Henrik Knage

    -

    JM

    JME står for Jydsk Murer & Entreprenør – kooperativt selskab. Som daværende borgmester Thorkild Simonsen osv.

    Ordet Jøde, det staves med stort begyndelsesbogstav og i fungeret burde der stå fungerer. Trænger du ikke til en lur, inden du kommer til at lyde alt for dum?

  67. Af Niels Peter Lemche

    -

    HENRIK KNAGE – 18. JUNI 2016 17:18:

    Nej, jøde skal være med lille. Men sammenstillingen er logisk forkert: Det må hede Islam, jødedom og kristendom.

    Og så er der lige den med Hitler. Stalin kom også ind fra kristendommen, studerede en overgang faktisk til at blive præst. Hitlers kristendom siger ikke meget om kristendommen, men lidt om den katolske kirkes traditionelle problem med jødedommen, noget som den endelig i nyeste tid har sagt undskyld for.

  68. Af Henrik Knage

    -

    Det handler om racer. Der findes en europæisk race, en jødisk race, en sydamerikansk race, en afrikansk race osv. Men sprogstammer kan være interessante, for finsk sprog er ikke nordisk, men stammer fra Baltikum. En muslim er er ikke en race, en kristen er ikke en race, men en Jøde er en race, og derfor staves en Jøde med stort, på samme vis som en Buskmand, der også er en race.

    JME hed oprindelig Jydsk Murer & Entreprenørforretning. Bemærk “Forretning”, det er kun mafiaen og nazister, der lever af forretninger, samt barberer og banker.

  69. Af Eric T,

    -

    Det er virkelig morsomt at Katrine her ikke kan se at både hendes blog og Politiken indlægget er Alt for Damerne ‘kære dagbog’ maskeret som debat.

    Hvis en mand havde skrevet vrøvl som den i politiken var den aldrig blevet trykt.

  70. Af Javier Martinez

    -

    Indlæg i filteret..

  71. Af Niels Peter Lemche

    -

    HENRIK KNAGE – 18. JUNI 2016 18:10:

    Har du nu kigget for dybt i flasken igen? Skal vi igen havde den diskussion om racer? Det er det rene vrøvl, du skriver. Der findes ikke en jødisk race, men der findes en jødisk religion, og derigennem også en jødisk mentalitet og identitet. Hold da kæft hvor er der mange myter fra en grum fortid, der bare lever videre og videre.

  72. Af Niels Peter Lemche

    -

    Hele denne diskussion kan koges ned til én fundamental ting: Den pågældende muslim afviser integration. Vi kan skrive døre op og stolper ned; men dette er sagens kerne: En direkte afvisning af integration i det danske samfund. Man har i Sverige set, hvorledes miljøpartiet herovre gik i spåner, da det blev klart, at flere af dets ledende politikere havde samme indstilling.

    Det siger sig selv, at det skal stoppes nu. De unge muslimdrenge skal lære at give pote som små vovser, uanset om det er mænd eller kvinder, der vil trykke dem i hånden.

    I øvrigt vil man kunne finde det samme inden for den ortodokse jødedom; men der er heller ikke nogen,der taler om, at de er integrerede og slet ikke i det moderne israelske samfund. Problemerne med de religiøse fanatikere dernede kunne være en lektie for os, fordi man har ladet det komme alt for langt med deres særstilling. Alt det, man her siger om muslimerne som nassere på det danske samfund, kunne gælde om de religiøse fanatikeres hærgen i det israelske samfund. Da de ikke finder os andre ligeværdige–en del af det religiøse kompleks oppe i deres små hoveder–er der heller ikke grund til at pleje omgang med os på lige betingelser. Kvinder er selvfølgelig hos mennesker, der deler deres mentalitet, ikke bare andenklassesmennesker, men reducerede til kønsobjekter og fødemaskiner.

  73. Af Henrik Knage

    -

    Så må vi hellere få fjernet racismeparagraffen, for der findes kun én race.

  74. Af Axel Eriksen

    -

    Rigtigt Knage. Væk med racismeparagraffen – der findes kun en race.

    I øvrigt kan denne debat koges ned til to “kulturbegreber”:
    Køkultur – den overholder man!
    Omgangskultur – ubekendte tiltales på en anstændig måde!

  75. Af P. Torbensen

    -

    Ja æblet falder ikke langt fra stammen-drengen lærte af sin far,at det er i orden at springe over i
    køen og at tiltale andre voksne personer nedladende samt helt sikkert andre unoder.
    Husker en episode i Hamborg ved et fodgænger felt,moderen lærer drengen når der er rødt står du stille ved gult afventer du også og står stille ved grønt signal må du gå-men husk lige at se til venstre før du går over.Moderen bliver vred og frustreret da hun samtidig ser flere voksne personer netop gå over for rødt og råber vredt ,tag jer sammen i er rolle modeller for børnene,respekter dog det røde lys og stå stille er i idioter her prøver jeg at lære min dreng en vigtig regel der kan betyde liv eller død.

  76. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    J M – 18. juni – 10:38

    Det er for dumt – det har intet med borgerlighed at gøre; god opførsel er alles ejendom – nogle har bare ikke lært at tackle kritik, selv om den er berettiget. Det er snarere det, det handler om.

  77. Af j nielsen

    -

    “Så må vi hellere få fjernet racismeparagraffen, for der findes kun én race.”

    Det er ikke en racismeparagraf. Det er bare noget nogen kalder den.

    Det kan godt være der er argumenter for at få den fjernet, men et øgenavn er ikke et af dem.

  78. Af Birgit Hviid Lajer

    -

    Henrik Knage

    Du skriver, at der kun er én race – mennesket. Det er ikke en race, vi er ikke en race. 🙂

Kommentarer er lukket.